Blogs

GastvrijheidsTOP: hét evenement voor iedereen in de gastvrijheid

GastvrijheidsTOP: hét evenement voor iedereen in de gastvrijheid

FNV Horeca vindt het belangrijk dat die inzet gevierd wordt tijdens de GastvrijheidsTOP op dinsdag 8 november in het Gooiland Hotel in Hilversum.

Lees meer

Interview Den Haag FM over gratis e-learning Delivery

Interview Den Haag FM over gratis e-learning Delivery

GC bij Den Haag FM in de uitzending over gratis e-learning Delivery en onze opleiding! 2021

Lees meer

Gratis e-cursus bezorgen voor horecabedrijven in coronatijd

Gratis e-cursus bezorgen voor horecabedrijven in coronatijd

Het Haagse bedrijf Gastvrijheidscoach, dat horecabedrijven op verschillende gebieden ondersteunt, biedt een gratis cursus aan over bezorgen.

Lees meer

Gratis e-learning gastvrije delivery voor maaltijdbezorgers

Gratis e-learning gastvrije delivery voor maaltijdbezorgers

Gratis e-learning gastvrije delivery voor maaltijdbezorgers

Lees meer

Gratis e-learning voor alle bezorghelden van Nederland!

Gratis e-learning voor alle bezorghelden van Nederland!

Alsjeblieft! Voor alle bezorghelden hebben we een leuke e-learning gemaakt over delivery.

Lees meer

Als je door data 15% meer omzet kunt pakken, waarom zou je dat niet doen?!

Als je door data 15% meer omzet kunt pakken, waarom zou je dat niet doen?!

Meer gastvrijheid betekent uiteindelijk meer omzet en iedere horecazaak kan zijn rendement verhogen door op gastvrijheid te sturen.

Lees meer

De coronacrisis zal het horecalandschap ingrijpend veranderen

De coronacrisis zal het horecalandschap ingrijpend veranderen

Lees meer

5 praktische tips van de Gastvrijheidscoach

5 praktische tips van de Gastvrijheidscoach

Gastvrijheidscoach Patrick Treichl weet als geen ander hoe je de gastvrijheidsbeleving binnen jouw zaak naar een hoger niveau tilt. Ook in deze weken van gedwongen sluiting kun je daar hard mee aan de slag, om zo na de crisis sterker terug te komen dan ooit. In de Bidfood webinar gaf Patrick praktische tips hoe je dat aanpakt.

Lees meer

De tik van Joop

De tik van Joop

Lees meer

Kim en Lianne wandelend naar het succes van De Stadswandeling

Kim en Lianne wandelend naar het succes van De Stadswandeling

Wat doe je als je door corona veel minder werk hebt? Kim en Lianne merkten tijdens de tweede lockdown dat wandelen het nieuwe uitje was geworden, en hebben zo De Stadswandeling opgezet. De Stadswandeling is een uitgestippelde route door een stad waarbij je onderweg kan stoppen bij verschillende horecaondernemingen. Je leert je stad, en je wandelpartner beter kennen en waarderen. Wat begon als een creatief idee van twee vriendinnen is inmiddels uitgegroeid tot een groot succes met wandelingen in wel 46 steden.

Lees meer

Floor Eizema – Lekker Sociaal media

Floor Eizema – Lekker Sociaal media

Van Politicoloog naar sociale media specialist voor de horeca. Het is een verandering in carrière, maar voor Floor Eizema was dit perfect.

Lees meer

Jochem Myjer: De belangrijkste succesfactor van mijn show? Gastvrijheid!

Jochem Myjer: De belangrijkste succesfactor van mijn show? Gastvrijheid!

Jochem Myjer, een naam waar je de afgelopen jaren maar nauwelijks omheen kan. Je zult je vast afvragen wat deze cabaretier doet op een platform zoals deze en hoe hij toch meer met gastvrijheid te maken heeft dan je in eerste instantie wellicht zult denken.

Lees meer

Jeroen van den Brink

Jeroen van den Brink

Jeroen van den Brink, geboren op 30 augustus 1975 in Arnhem, is de oprichter van Diningcity en Cheflix. Hij heeft Bedrijfskunde financiële sector gestudeerd aan de VU Amsterdam. Ondernemerschap heeft hem gevormd tot wie hij nu is en vormt hem nog steeds.

Lees meer

SVH Meestergastheer: Harald Hovenkamp; “Passie met een Ster”

SVH Meestergastheer: Harald Hovenkamp; “Passie met een Ster”

Over een kopje koffie beslissen of je een Michelin sterrestaurant overneemt, wie doet dat nu? Harald Hovenkamp (47) greep deze kans met beide handen aan en het bleek een van zijn beste beslissingen ooit te zijn.

Lees meer

Özgür Eylen: ”Push jezelf naar het onbekende”

Özgür Eylen: ”Push jezelf naar het onbekende”

Toen Özgür Eylen na een ernstig ongeluk gedwongen werd een baan te zoeken om de kosten van zijn verzorging te dekken, kwam hij per ongeluk in de hotel business terecht. Hij begon als entertainer in een 5-sterren hotel in Turkije, wat uiteindelijk het begin zou zijn van zijn succesvolle carrière in de horeca.

Lees meer

“Meer hotello’s achter je bar, minder gezeik”

“Meer hotello’s achter je bar, minder gezeik”

‘Meer Hotello’s, minder gezeik. Dat is ons credo.’ Ruben en Tijs garanderen dat, op jouw evenement, de bar je laatste zorg is! Door een uitgebreid netwerk van studenten en alumni van alle Hotelscholen in Nederland, kunnen zij een capabele barmedewerker verzekeren.

Lees meer

Luuk Rijnders: ”Lead by example”

Luuk Rijnders: ”Lead by example”

Tijdens de corona crisis heeft Luuk Rijnders (32) een baan aangeboden gekregen als Director of Operations bij Kazerne in Eindhoven. Hij besloot deze kans te pakken en terug te keren naar zijn ‘roots’ in het zuiden van het land.

Lees meer

De cateringbranche maakt zware tijden door

De cateringbranche maakt zware tijden door

De cateringbranche maakt zware tijden door. Het landschap in deze branche zal voorgoed veranderen doordat mensen meer thuis zullen werken en de functie van een bedrijfsrestaurant verandert.

Lees meer

“Als wij onze krachten bundelen, kunnen we de wereld aan”

“Als wij onze krachten bundelen, kunnen we de wereld aan”

Ondernemers Patrick Treichl, horecatijger, en multimediaproducent Liam Joy Niemeijer bundelen hun kracht in een bedrijf om horecapersoneel te trainen in gastvrijheid. Het loopt anders.

Lees meer

Niels Arntz: “Temper, een digitaal prikbord voor flexibele bijverdieners.”

Niels Arntz: “Temper, een digitaal prikbord voor flexibele bijverdieners.”

Niels Arntz (33), voormalig barman, vader van twee en medeoprichter van het platform Temper aan het woord. Tijdens zijn studie Bedrijfskunde verdiende hij bij in ‘de mooiste sector van Nederland’, de horeca. Hard werken, met veel plezier.

Lees meer

Strijdplan voor de heropening! Hogere gastbeleving = hogere omzet

Strijdplan voor de heropening! Hogere gastbeleving = hogere omzet

Je verkoopt als ondernemer je diensten en service. En die hebben een waarde. Als jij goed jouw toegevoegde waarde kunt onderbouwen, kun je daar een tarief voor vragen die representatief is voor de waarde die jij meebrengt.

Lees meer

Kennis is goud!

Kennis is goud!

Je verkoopt als ondernemer je diensten en service. En die hebben een waarde. Als jij goed jouw toegevoegde waarde kunt onderbouwen, kun je daar een tarief voor vragen die representatief is voor de waarde die jij meebrengt.

Lees meer

Wat is emotionele gastvrijheid?

Wat is emotionele gastvrijheid?

Emotionele gastvrijheid betekent niet dat je huilend een biertje moet tappen. Gelukkig maar. Het is eigenlijk de basisdefinitie van gastvrijheid zoals iedereen het kent. Het gaat over gastvrijheid op gevoelsniveau...

Lees meer

De Gastvrijheidsformule

De Gastvrijheidsformule

Beste horecaondernemer. Jij hebt een bedrijf in de bedrijfssector die in Nederland de Horeca heet. Een samentrekking van de woorden hotel, restaurant en cafe. Maar weet je ook hoe jouw sector in het Engels wordt genoemd? ...

Lees meer