Blogs - De Gastvrijheidsformule

Gastvrijheid / goed opgeleid personeel = hogere omzet + tevreden gasten

Header De Gastvrijheidsformule

Wat betekent gastvrijheid voor jou en jouw bedrijf?

Dit zegt de dikke Van Dale:

GASTVRIJHEID, v. gulheid in ‘t onthalen of herbergen van gasten: de plicht, de deugd der gastvrijheid; gastvrijheid aanbieden, bewijzen, genieten, verlenen.

Beste horecaondernemer. Jij hebt een bedrijf in de bedrijfssector die in Nederland de Horeca heet. Een samentrekking van de woorden hotel, restaurant en cafe. Maar weet je ook hoe jouw sector in het Engels wordt genoemd? the Hospitality Industry: de gastvrijheidssector. Wij vinden dat de Engelse term de lading veel beter dekt dan de Nederlandse. Waarom? Gastvrijheid vormt de basis voor alles. Gastvrijheid bepaalt de opleidingsbehoefte van je personeel, bepaalt de gastbeleving, bepaalt de sfeer in je zaak en, niet onbelangrijk is bepalend voor jouw omzet.

Gastvrijheid. Wij zijn er groot mee geworden. Door lezingen en workshops te geven, door inspiratiesessies met personeel en leidinggevenden. Met gastvrijheid als rode draad zijn wij begonnen met het ontwikkelen van een lijn producten vanuit onze missie: De Nederlandse horeca winstgevender en gastvrijer te maken. Hoe doen wij dat? Door e-learning, coaching, training en zelfs een eigen app. Daarnaast hebben wij een eigen Academy opgezet en bouwen wij bedrijfsspecifieke Horeca-Academies voor grote en kleine bedrijven. Om jouw omzet te laten groeien.

Omdat wij vroeger gek waren op rekenen hebben wij de Gastvrijheidsformule bedacht. Dit is een rekensom die je laat zien hoe belangrijk goed opgeleid personeel is in combinatie met gastvrijheid. Met deze formule brengen we het opleidings- en gastvrijheidsniveau van jouw personeel in kaart en passen we de juiste leerweg toe om zo je omzet te verhogen en tegelijkertijd gasttevredenheid en continuïteit te waarborgen. Wil jij weten welke succesformule bij jouw bedrijf past, neem contact op met een van onze medewerkers. Wist jij trouwens al dat je voor een groot deel van onze diensten subsidie kan ontvangen?

Welke van de volgende acties levert de meeste winst op voor jouw horecazaak?

Even een heel korte quiz. Welke van deze acties levert volgens jou de meeste winst op in jouw horecazaak of horecaketen?

  • Meedoen met een landelijke kortingsactie.
  • Een influencer inhuren om foto's op Instagram te plaatsen
  • Advertenties op facebook plaatsen
  • Je personeel motiveren en inspireren met trainingen, cursussen en beloningen.

Waarschijnlijk heb je net antwoord D gekozen. En dat is volgens ons ook het juiste antwoord. Niet dat je al die andere dingen niet moet doen, integendeel: Succes is altijd een combinatie van factoren. Toch is je personeel je waardevolste bezit, en als je daar naar handelt zal je merken dat je er veel voor terugkrijgt.

Personeel komt en gaat' is een veelgehoorde opvatting onder horecaondernemers. Maar dat moet je niet zien als iets waar jij helemaal geen invloed op hebt. Integendeel: Investeren in je personeel levert namelijk niet alleen nu meer omzet op, ze zijn ook eerder geneigd om zich verbonden te voelen als jij je personeel kan motiveren. Je krijgt, als het goed is, net als in iedere andere relatie terug wat je geeft.

Terug naar overzicht
svh.jpg
citizen-m-hotels.jpg
vandervalk.jpg
knook-en-verbaas.jpg
gouds-glas-restaurant.jpg
hmc.jpg
snowworld.jpg
fnvhoreca.jpg
kings-and-queens.jpg
de-kuyper.jpg
de-riethorst-stromenland.jpg
bidfood.jpg
annemax.jpg
la-colline-brasserie.jpg
axivate.jpg
corendon.jpg
de-sushimeisjes.jpg